گزارش کارآموزی ساختمان (مهندسی عمران)

گزارش کارآموزی ساختمان

گزارش کاراموزی ساختمان , کاراموزی ساختمان , کارورزی ساختمان ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۱

گزارش کارآموزی ساختمان در ۳۱ صفحه ورد قابل ویرایش برای شما عزیزان اماده شده است و شما میتوانید در ادامه مطلب این گزارش کار را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

بسمه تعالی

.

مقدمه :

پس ازانتخاب واحد كار آموزی به عنوان یكی از واحد های ترم  امسال به سركار در كارگاه رفتم. البته لازم به ذكر است كه من  قبلاً این کار را انجام داده ام و به کار گاه های زیادی رفته ام و چیزهایی یاد گرفتم.

اما به عنوان واحد درسی كه بخواهم آن را پاس كنم قرار شد به كارگاه بروم واین بار به عنوان کار آموز در آنجا  حضور داشته باشم.

امیدوارم كه آن چند بار که به کارگاه رفته ام به همراه این ۲ واحد كار آموزی كه به گفته استاد راهنما باید ۱۴۴ ساعت كاری در محل كار باشد بتوانند به تجربه ها و دید های من افزوده و در آینده شغلی بنده نقش به سزایی داشته باشند و امیدوارم كه خواننده این تحقیق از اشتباهاتی که در جمله بندی و تركیب فارسی نویسی در آن دیده می شود بر من خرده نگیرید.

.انشاالله که مورد قبول شما استاد گرامی واقع شود.

.

اولین روز در کارگاه (۱)

ساختمان دارای ۹ ستون است كه دو تا از ستونها میله گرد ۲۲ و بقیه میله گرد ۲۰ استفاده شده اند. ساختمان حدود ۸۰ متر زیر بنا دارد و قرار است تا سه طبقه پیلوت ادامه پیدا كند. لازم به ذكر است نمره میله گردها در طبقات بعدی كم شده تا اینكه در طبقه آخر به میله گرد شماره ۱۴ می رسد.

.

دومین روز در کارگاه (۲)

امروز كارگری در گوشه كارگاه مشغول ساختن انبار برای مصالح ساختمانی و وسایل كارگران است بدین گونه كه  ابتدا ملات بعمل می‌آورد و سپس با ریختن در روی یك خط راستای دیوار را مشخص می‌كند سپس در دو انتهای این خط بر روی ملاتها دو بلوك قرار می دهد و بعد بوسیله ریسمان بقیه بلوكها را در یك راستا می ‌چیند و همچنین بوسیله شاقول عمود بودن بلوكها را مقایسه میكند و اینكار را در هر ردیف انجا داده تا دیوار مورد نظر ساخته شود. پس از ساخت دیوارهای انبار، كارگران بوسیله چوب و ایرانیت سقف انبار را درست می كنند سپس درب آهنی انبار را كه به صورت آماده خریداری شده بود را جا ‌می‌زنند.

.

سومین روز در کارگاه (۳)

در این مدت كارفرما مشغول تهیه میله گردها و وسایل مورد نیاز كارگاه بود و در واقع این چند روز فرصت مناسبی بود تا در فنداسیون عمل گیرش كاملا” انجام گیرد. به علت گرمای هوا و آفتاب مستقیم كه به بتون می تابید هر روز یك كارگر بتون فنداسیون را در سه مرحله آب پاشی می كند تا به اصطلاح بتون نسوزد.

.

چهارمین وپنجمین روز در کارگاه (۴و۵)

.پس از این چند روز كارگران جهت ادامه كار خود به این نتیجه رسیدند كه سطح فنداسیون از سطح كوچه پاییین تر است در واقع خاك برداری بیشتر از حد مورد نیاز بوده و آرماتورهای ریشه حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ سانتیمتر از فنداسیون بیرون آمدند كه كارگران برای اینكه این فاصله را از بین ببرند تصمیم گرفتند پای این آرماتورها بتون بریزند تا با كوچه هم سطح شود و برای پیدا كردن این ارتفاع از شلنگ تراز استفاده كردند، بدین گونه بود كه  ابتدا از سطح كوچه یك متر به بالا اندازه گرفته و خطی را روی یكی از دیوارها كشیدند بعد به وسیله شلنگ تراز هم سطح آن خط را روی میله گردهای ریشه به دست آورده و بعد یك متر پایین تر از آن را سطح كوچه در نظر گرفتند سپس به وسیله بلوك محدوده ای را دور آرماتور بوجود آورده و تا سطح مشخص شده بتون ریختند.

برای تهیه بتون از مخلوط دو نوع ماسه و شن نخودی و سیمان و آب استفاده كردند و دو كارگر مشغول همزدن مخلوط هستند و بتون آماده شده را توسط فرغون به پای ستون می برند ناگفته نماند كه فضاهای باقی مانده روی فنداسیون جهت هم سطح شدن با كوچه بعدها پر می شود.

.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.