گزارش کارآموزی معماری پاركینگ

8نوامبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
 گزارش کاراموزی معماری پاركینگ , کاراموزی معماری پاركینگ , کارورزی معماری پاركینگ ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۳

گزارش کاراموزی معماری پاركینگ در ۲۳ صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط ۳,۰۰۰ تومان

خرید

گزارش کارآموزی معماری پاركینگ.

.

 پاركینگ

 ۱-۱۲ ترافیك و مشكلات پاركینگ

یكی از مشكلات ناشی از ترافیك جاده ای مشكل یا معضل پاركینگ می باشد ومسائل نقلیه نه تنها به فضای حركت بلكه همچنین به فضاهایی جهت پارك كردن یا سوار كردن یا پیاده كردن نیاز دارند آمار نشان می دهد كه از ۸۷۶۰ ساعت در سال هر اتومبیل فقط چیزی حدود ۴۰۰ ساعت تردد جاده ای دارد و ۸۳۶۰ ساعت باقیمانده را متوقف است صاحبان اتومبیل ها ترجیح می دهند اتومبیل های خود را حد الامكان در نزدیكترین مكان به محل اقامتشان یا كارشان پارك كنند و پیاده روی را به حداقل برسانند .

این مساله نیاز مبرم به ایجاد فضای پارك در نواحی مركزی بریتانیا (C-B-D: Centeral British Districts)  و سایر مناطقی را كه فعالیتهای متمركز در آنها صورت می گیرد افزایش می دهد افزایش روز افزون و سائط نقلیه موتوری ، ابعاد تازه ای به مشكل پاركینگ بخشیده است بررسی سیستماتیك ویژگیها به میزان نیاز و وضع قوانینی كه درجهت كنترل پاركینگ ها بكار می رود كمك بزرگی به مهندسین ترافیك وهمچنین شهر سازان به حساب می آید .

۲-۱۲ پارك اتومبیل و اثرات چند گانه آن

۱-۲-۱۲ سد معبر

یكی از مشكلات اساسی كمبود پاركینگ اشغال فضای تردد خیابانها و افزایش بار ترافیكی است .

نقصان فضای تردد سرعت و سائط نقلیه را كاهش ، زمان مسافرت را طولانی و تاخیر در آمدو شد را افزایش می دهد در نتیجه ، عملا وسائط نقلیه هزینه بیشتری را متحمل می شوند وزیانهای اقتصادی جدی را متوجه جامعه می كنند .

۲-۲-۱۲ تصادفات :

مانورهایی كه رانندگان به هنگام پارك یا خروج از پارك انجام می دهند موجب افزایش حجم تصادفات جاده ای می شود بی دقتی در باز كردن درب اتومبیل های پارك شده ویا ورود و خروج از محل پارك یكی از دلایل اصلی و متداول تصادفات جاده ای محسوب می شود .

۳-۲-۱۲ ممانعت از عملیات اطفاء حریق :

اتومبیل های پارك شده مانع ازحركت اتومبیل های آتش نشانی می شوند و عامل مهمی در كندی عملیات آنها به حساب می آیند علاوه بر آن دسترس به شیرهای آتش نشانی منصوب در پیاده روها و همچنین دسترسی به ساختمانها را مشكل می سازند .

۴-۲-۱۲ محیط :

وسائط نقلیه پارك شده درمركز شهر ، آنرا از حالت طبیعی خارج می سازد و توقف و روشن شدن آن سبب ایجاد سرو صداهای مزاحم و دود و بخارمی شود اتومبیل های پارك شده درهر فضای كوچك قابل دسترس ، زیبایی شناسی بصری ساختمانها را تحت الشعاع قرار می دهد ، گویی ساختمانها بر صفحه ستونهایی از اتومبیل استوار است .

۵-۲-۱۲

اما علیرغم تمامی اثرات مخرب یاد شده و جود پاركینگ در خیابانها ویا حاشیه آنها ونزدیك به مقصد كسانی كه از آنها استفاده می كنند امری ضروری به نظر می رسد راحتی جامعه و بهینه سازی مركز شهر مستلزم نگرش عمیق به نیازهای پاركینگ و دستیابی به بهترین امكانات پارك شهری است .

قیمت فایل فقط ۳,۰۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.