تنش

21سپتامبر - توسط adminpost - 0 - در پروژه معماری

تنش

نش , دانلود مقاله تنش , خرید و دانلود مقاله تنش , مقاله تنش , دانلود و خرید مقاله تنش , خرید مقاله تنش , تنش چیست؟ , م

دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۸۹۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۶

در حالت كلی همانطور كه در اشكال ۱۱ ب و ۱۱ب، نشان داده شد، نیروهای داخلی كه در روی سطوح بینهایت كوچك برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۵,۶۰۰ تومان

خرید

تنش

تعریف تنش

در حالت كلی همانطور كه در اشكال ۱-۱- ب و ۱-۱-ب، نشان داده شد، نیروهای داخلی كه در روی سطوح بینهایت كوچك یك مقطع عمل می كنند، از لحاظ مقدار و جهت با یكدیگر متفاوت می باشند. این موضوع دوباره در شكل ۳-۱، نمایش داده می‌شود.

نیروهای داخلی از لحاظ طبیعت، كمیتهایی برداری هستند و نیروهای مؤثر خارجی را در تعادل نگه می دارند. در مكانیك جامدات تعیین شدت این نیروها در نقاط مختلف یك مقطع بسیار مهم می باشد.

در حالت كلی شدت این نیروها از نقطه ای به نقطة دیگر فرق می كند و نسبت به سطح مقطع مایل هستند.

رسم بر این است كه این شدتها به مؤلفه های قائم و موازی مقطع تحت مطالعه، تجزیه شوند. به عنوان مثال،؟ مؤلفه های بردار نیروی  كه روی سطح  عمل می كند در شكل ۳-۱-ب، نشان داده شده است. در این مثال بخصوص، چون منطقی كه جسم را به دو قسمت تقسیم كرده، عمود بر محور x می باشد، امتداد  منطبق بر امتداد عمود بر  می باشد. نیروی وارد بر واحد سطح كه همان شدت نیروی گسترده بر روی سطح می باشد، تنش نامیده می شود. در شكل ۳-۱-ب، تنش متوسط نیروی  برابر  می‌شود.  حال اگر به جای تنش متوسط، تنش در یك نقطه را خواسته باشیم باید در رابطه تنش متوسط،  را به سمت صفر میل دهیم.»

قیمت فایل فقط ۵,۶۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت اصول طراحی و ساخت سازه های پوسته ای

تاریخچه هنر معرق روی چوب

تحقیق کارآموزی شهرداری

تعیین ضخامت سنگ فرش

چالش های مدیریتی خاک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.