اصول و روش بندکشی (مهندسی عمران)

3نوامبر - توسط admin2 - 0 - در جزوه عمران و ساختمان مقاله

اصول و روش بندکشی

اصول و روش بندکشی , بند کشی , انواع بند کشی , تحقیق در مورد بند کشی ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۲۹۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۵

توضیح در مورد اصول و روش بندکشی (مهندسی عمران) و همراه با عکس های که بیشتر در مورد روش کار توضیح میدهد. شما عزیزان می توانید در صورت تمایل این مطلب را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۷,۰۰۰ تومان

خرید

اصول و روش بندکشی

.

عیار ملات و اندازه سنگدانه ها

نفوذپذیری ملات باید چنان باشد که کاملاً در خلل و فرج بندها نفوذ کند و در عین حال از تراکمکافی برخوردار باشد تا مانع نفوذ آب به ق شر داخل دیوار گردد . لذا ملات بندکشی باید پرمایه باشد. عیار سیمان ملات بندکشی ، باید از نوع ملاتی باشد که در ساختمان به کار رفته، حداقل عیار سیمان ۴۰۰کیلوگرم در مترمکعب ملات و حداکثر قطر سنگدان ه ها ۱ میلیمتر خواهد بود .

در صورت اختلاط حجمی این نسبت باید ۱ به ۴ باشد . میزان خاک و مواد مضر و جنس سنگدانه ها ط بق مقررات مشروح در فصل مصالح خواهد بود

.

زمان بندکشی

مناسب ترین زمان برای بندکشی قبل از سخت شدن ملات دیوارهاست، در هر حال از بندکشی در هوای بسیار سرد، بسیار گرم و بارندگی باید خودداری نمود . چنانچه اجرای بندکشی در هوای بسیار سرد یا گرم الزامی باشد ، اتخاذ تدابیر مخصوص بتن ریزی در هوای بسیار گرم یا سرد الزامی است .

در هوای گرم، بندکشی باید از تابش مستقیم خورشید مصون باشد، دائماً آبپاشی شود و با و سایل پوششی مناسب مرطوب نگه داشته شود . در هوای سرد ، بندکشی باید در روزهای آفتابی بین ساعات ۱۰ الی ۱۴ صورت  گیرد، از ماسه و آب گرم استفاده شود و نمای بندکشی شده با وسایل مناسب پوشانده و گرم نگه داشته شود.

.

اندودهای گچی برای نمای خارجی ساختمان

بدین منظور سنگ گچ را پخته و آسیا می کنند تا به صورت گرد د رآید. آن را با محلول زاج به صورت خمیر درآورده (زاج سفید از سولفات آلومینیوم و پتاسیم ) تا گچ مرمری به دست آید . رنگ آن سفید، تابملاتش بیشتر از گچ و کندگیر است و برای اندود گرمابه و جاهای نمناک و نماهای خارجی ساختمانها به کار می رود.

.

قیمت فایل فقط ۷,۰۰۰ تومان

خرید

__________________________________________

پیشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت انواع سقف های رایج بتنی

دانلود پروژه جرثقیل و انواع آن

دانلود پاورپوینت سازه های چوبی

دانلود پاورپوینت مصالح عایق در و پنجره

دانلود پاورپوینت اثرات زلزله بر ساختمان

__________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.