پاورپوینت بتن هوشمند

پاورپوینت بتن هوشمند , بتن هوشمند , بتن

پاورپوینت بتن هوشمند

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۸۳۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۳

پاورپوینت بتن هوشمند در ۲۳ اسلاید برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید در صورت تمایل این پاورپوینت را دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت بتن هوشمند

بتن هوشمند
مصالح هوشمند
مصالحی هستند که با عملکردی هوشمندانه در مقابل تغییرات محیط می‌توانند مانند موجودات زنده خود را با شرایط محیطی منطبق سازند. برخی از این مواد، هر نوع خدشه و خرابی در ساختار خود را پیش بینی کرده و نقایص خود را برطرف می‌سازند. یک یا چند ویژگی این مصالح مانند شکل، میزان سختی، فرکانس و رنگ آنها در یک حالت کنترل شده یا تحت اثر محرک نیروی الکتریسیته یا میدان‌های مغناطیسی به صورت قابل توجهی تغییر می‌کند.

.

خصوصیات مصالح هوشمند

مواد هوشمند یا انطباق پذیر خود به دو گونه هوشمند و نیمه هوشمند قابل تقسیم هستند. در مواد هوشمند در برابر محرک‌های فیزیکی یا شیمیایی تغییرات بازگشت پذیر فیزیکی و شیمیایی ایجاد می‌شود. این تغییرات در مواد کاملاً هوشمند به صورت نامتناهی بازگشت پذیر است. در صورتی که مواد نیمه هوشمند توانایی محدودی در تعداد دفعات تغییرات دارند، یک محرک می‌تواند چند تغییر در ماده ایجاد نماید و یا چند محرک مختلف می‌توانند موجب تغییر خاصی در ماده شوند. محرک‌های عمده شامل تغییر محیط شیمیایی، میدان مغناطیسی و الکتریکی، فشار، حرارت، نور و اشعه ماورا بنفش هستند. تغییرات حاصل، بازده وسیعی را پوشش می‌دهد. برخی از این تغییرات به شرح زیر هستند.
۱٫    تغییر شکل، ابعاد، سطح و بافت به صورت همگن یا موضعی.
۲٫    تغییر در جریان الکتریکی و تولید جریان الکتریسیته که به عنوان مثال در کف‌سازی امکان پر رفت‌وآمد برای تولید جریان برق استفاده می‌شود.
۳٫    تغییر رنگ و شفافیت که در ایجاد محرمیت و بستن فضا کاربرد دارد.
۴٫    تغییر نوفه و کنترل نوفه مزاحم
۵٫    تولید بوی خوش بر اثر تحریکات خارجی
۶٫    قابلیت اصلاح، ترمیم، تقویت و خود تمیز کنندگی که امروزه کاربرد وسیعی در آسمان خراش‌ها یافته‌اند.
۷٫    قابلیت جذب یا انتشار نوعی مولکول، اتم یا ماده‌ای خاص که در سه حالت ماده که به ویژه برای کاهش آلودگی محیط و تولید مواد مطلوب و ضروری مانند تصفیه هوا و یا آب کاربرد دارد.
۸٫    امکان تبادل انرژی مانند مواد تغییر فاز دهنده که در پوسته بنا برای کنترل دمای محیط داخلی کاربرد دارند و این مواد حرارت را از محیط گرفته و با تغییر فاز به حالت مایع یا گاز، آن را به صورت نهان در خود ذخیره می‌کنند و در هنگام کاهش دمای محیط با تغییر فاز مجدد، حرارت را به محیط بازپس می‌دهند.

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید ,vpn نیز غیر فعال باشد تا با مشکل روبه رو نشوید.

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

________________________________

پیشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید:

پاورپوینت مقررات ملی ساختمان

پاورپوینت ساختمان lsf

پاورپوینت سقف كرمیت

پاورپوینت مصالح نوین ساختمانی

پاورپوینت مدل های کیفی در منابع آب

____________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.