پاورپوینت-برقگیر و ارت ساختمان و نحوه طراحی و اجرای آن

26نوامبر - توسط admin2 - 0 - در پاورپوینت عمران و ساختمان

پاورپوینت-برقگیر و ارت ساختمان و نحوه طراحی و اجرای آن , ارت ساختمان،ارت سازه ها،

پاورپوینت-برقگیر و ارت ساختمان و نحوه طراحی و اجرای آن

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۲۳۴۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۹۲

پاورپوینت-برقگیر و ارت ساختمان و نحوه طراحی و اجرای آن برای کاربراتن عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید در صورت تمایل این پاورپوینت را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۶,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت-برقگیر و ارت ساختمان و نحوه طراحی و اجرای آن

برقگیر از وسایل ایمنی می‏باشد كه برای هدایت موجهای ولتاژ ضربه‏ای به زمین و جلوگیری از ورود آنها به ایستگاههای انتقال و توزیع نیرو بكار می‏رود و معمولاً در انتهای خط انتقال و در ورودی ترانسها نصب می‏شود. ولتاژ شكست الكتریكی یك برقگیر بایستی كمتر از ولتاژ شكست الكتریكی ایزولاسیون لایه تجهیزات نصب شده در پست باشد.

.

صاعقه گیر چگونه عمل می کند؟ و انواع آن کدامند؟

.

میله های ساده فرانکلینی :

اولین واحد جذب که توسط فرانکلین بیشنهاد گردید، میله های ساده بودند که ضربه مستقیم صاعقه به اندازه طول میله ها، دور از ساختمان اتفاق می افتاد و شعاع حفاظتی این صاعقه گیرهای ساده در کلاسهای حفاظتی براساس تئوری زاویه محاسبه می گردید.

.

قفس فارادی :

 با گسترش ابعاد ساختمانها و با توجه به محدودیت های میله ساده ، قفس فارادی (Faraday Cage) جایگزین میله های ساده فرانکلینی شد، امروزه نیز اکثر استانداردهای جهانی استفاده از قفس فارادی را بهترین روش میدانند. در این روش سعی می شود ساختمان را در قفسی از هادیهای مسی یا فولادی محصور نمود.

.

صاعقه گیرهای یونیزه کننده هوا :

طراحی و نصب این صاعقه گیر های براساس استاندارد NFC 17-102 انجام می گیرد ریشه این استاندارد نیز همان تئوری گوی غلطان است که در تمامی استاندارد ها از آن استفاده شده است. NFC 17-102 با وارد کردن پارامتر ΔL‌ در فرمول محاسبات، شعاع پوشش افزایش یافته صاعقه گیر را محاسبه می کند.

.

صاعقه گیر الکترونیکی :

درست قبل از حدوث صاعقه بطور طبیعی محتوی الکتریکی اتمسفر بطور ناگهانی افزایش می یابد. این تغییر وضعیت توسط واحد جرقه زن حس و کنترل می شود صاعقه گیرهای الکترونیکی انرژی موجود در هوای متلاطم پیش از طوفان را (که حدود چندین هزار ولت بر هر متر است) جذب و در واحدهای جرقه زن ذخیره می نماید و در نهایت واحد جرقه زن با تخلیه بار الکتریکی خازنها بین الکترودهای فوقانی و الکترود مرکزی اش هوای اطراف را یونیزه می نماید

.

اصول عملکرد صاعقه گیر الکترونیکی :

.

آزاد سازی کنترل شده یونها  :

واحد جرقه زن (TRIGGERING) صاعقه گیرهای الکترونیکی شرایطی را ایجاد می کند تا چشمه جوشانی از یون (کرونا) در اطراف میله نوک تیز فراهم شود. دقت عمل این واحد باید به گونه ای کنترل شده باش که آزاد سازی یونها را درست چند میکرو ثانیه قبل از حدوث و تخلیه صاعقه صورت دهد.

.

اثر کرونا و واحد جرقه زن :

 حضور حجم وسیع بارهای الکتریکی در اطراف میله نوک تیز صاعقه گیر پس از یونیزاسیون توسط واحد جرقه زن سبب می شود تا پدیده طبیعی تجمع بارهای الکترونیکی اطراف میله (Corona effect) تقویت و تشدید شود.

.

تسریع در بروز علمدار حمله زمینی :

 صاعقه گیرهای  الکترونیکی  طوری طراحی شده اند که ارسال علمدار حمله زمینی را خیلی زودتر از نقاط هم ارتفاع مشابه همان محدوده به انجام برسانند و این به معنی تشکیل نقطه ترجیهی دریافت صاعقه در منطقه تحت حفاظت با صاعقه گیرهای  الکترونیکی

.

قیمت فایل فقط ۶,۰۰۰ تومان

خرید

_____________________________________

پیشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید:

پاورپوینت زندگینامه نورمن فاستر

پاورپوینت آموزشی اجرای کناف

پاورپوینت نورگیرها

پاورپوینت کف کاذب

پاورپوینت معرفی چسب بتن، گروت و FRP

______________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.