پاورپوینت معماری هخامنشیان (بخش دوم)

پاورپوینت معماری هخامنشیان (بخش دوم)

پاورپوینت معماری هخامنشیان (بخش دوم) ,  معماری هخامنشی ,  پاورپوینت معماری هخامنشی ,

 دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۵۱۱۳ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۸

پاورپوینت معماری هخامنشیان (بخش دوم) ۲۸ اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

قیمت فایل فقط ۷,۹۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت معماری هخامنشیان (بخش دوم)

 

معماری هخامنشیان به دست‌آوردهای ایرانیان هخامنشی در ساخت شهرهای (تخت جمشید، شوش، هگمتانه)، معابد برای عبادت و گردهمایی‌های اجتماعی (مانند معابد زرتشتی) و آرامگاه پادشاهان گذشته (مانند آرامگاه کورش) اشاره دارد. از ویژگی‌های بنیادین این معماری می‌توان به ترکیب خود با عناصر مادها، آشوری، یونانی و آسیایی اشاره کرد.

میراث معماری هخامنشی با گسترش امپراتوری در حدود ۵۵۰ پیش از میلاد، شروع شد. با ظهور دومین امپراتوری ایرانی یعنی امپراتوری ساسانی (۲۲۴-۶۲۴ میلادی) سنت‌های هخامنشی با ساخت معابد مخصوص آتش و قصرهای عظیم دوباره زنده شد.

شاید برجسته ترین ساختاری که تا امروز از این معماری باقی مانده‌است ویرانه‌های تخت جمشید باشد که توسط پادشاه هخامنشی، داریوش بزرگ برای مصارف دولتی و تشریفاتی ساخته شد و یکی از چهار پایتخت امپراتوری بود. ساخت و تکمیل تخت جمشید صد سال به طول انجامید. مشابه این معماری در شوش و هگمتانه نیز توسط داریوش بزرگ بنا شد که از آن‌ها مانند تخت جمشید برای پذیرایی از شخصیت‌های برجسته و نمایندگان خارجی، برگزاری مراسم سلطنتی و اسکان پادشاهان استفاده می‌شد.

 

 

پاورپوینت معماری هخامنشیان (بخش دوم) ۲۸ اسلاید  (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
.

مقدمه:

در گذشته این گونه می پنداشتند كه ” كعبه زرتشت ” محل نگهداری اوستا و دیگر كتب مقدس ایران باستان بود ، اما به تازگی فرضیه ای مطرح شد كه به نظر می رسد از دیگر فرضیه ها قوی تر است .به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر ؛ ” کعبه زرتشت ” نام بنایی است كه در محوطه تاریخی ” نقش رستم ” در استان فارس و در هنگامه امپراتوری شكوهمند پارس ( به احتمال زیاد ، در عصر پادشاهی داریوش بزرگ ) ساخته شده‌ است .

فهرست:

مقدمه
كعبه زرتشت و كاربردی مشخص
نظریه ای تازه در خصوص كاربرد كعبه زرتشت
ساسانیان و كعبه زرتشت
کاخ داریوش
کاخ سه درگاهی
شوش
هویت ایرانی

.

عنوان: معماری هخامنشیان (بخش دوم)

فرمت: پاورپوینت

تعداد صفحات: ۲۸ اسلاید

ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر

.

تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:

 معماری هخامنشی, پاورپوینت معماری هخامنشی, دانلود پاورپوینت معماری هخامنشی,

قیمت فایل فقط ۷,۹۰۰ تومان

خرید

___________________________________________
پیشنهاد می کنم مطالب زیر را مشاهده کنید :

پاورپوینت معماری هخامنشی (بخش اول)

پاورپوینت روش های اجرای شالوده های عمیق

پاورپوینت کانسپت درمعماری

پاورپوینت معماری هوشمند (بخش دوم )

پاورپوینت مسجد جامع کبیر یزد

________________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.