پاورپوینت میدان ناوونا رم

پاورپوینت میدان ناوونا رم

پاورپوینت میدان ناوونا رم

پاورپوینت میدان ناوونا رم برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید

دید کلی :

شامل تاریخچه و روند تغییرات و ویژگی معماری آن، کاربری های جدید و قدیم میدان مکان آن در نقشه قدیم و جدید، معرفی اجزا و عناصر میدان(کاخ پامفیلی و) بررسی حریم،محصوریت،نفوذ پذیری،تناسبات وسایه اندازی ،خوانایی و گوناگونی در میدان

توضیحات کامل :

پاورپوینت میدان ناوونا رم

 

اسم نخستینش سیرکوس آگونالیس بوده که طی پروسه ای به آگون و سپس به ناوون و ناوونا تغییر نام داده است.

. این میدان پس از دوران باستان در قرن ۱۵ میلادی به عنوان بازار مرکزی شهر برای تجار و دستفروشان بوده است. بعد از اینکه بازار شهر به نقطه دیگری منتقل شد این میدان به عنوانی یک اثر به جای مانده از قدیم و به عنوان یکی از سبک های معماری باروک شناخته شده است.

در دوره باستان استادیوم برای مردم مکانی جذاب بود.

در دوره های بعد رقابت های قهرمانی، مسابقه ها، بازی ها و برپایی بازارها و جشن مردم را به خود جلب می کرد. نقطه اوج حوادث و رخدادهای اجتماعی است.

حتی در قرن نوزدهم، طبقات اصیل و اعیانی شهر نیز در جشن ها و بازی ها شرکت می کردند و در میدان رژه می رفتند.

جذابترین بخش میدان، سه فواره آن هستند. فواره میانی که بزرگترین آنها نیز هست، فواره چهار رودخانه نام دارد – بین سالهای ۱۶۴۷ و ۱۶۵۱ – طراحی این فواره به عهده جیان لورنزو برنینی معمار مشهور آن دوره قرار گرفت .

امروزه در میدان، جهانگردان، ساکنان محلی فروشندگان و هنرمندان در بازی ها و جشن ها مانند یک تابلوی رنگارنگ در هم می آمیزند. مراسم پرستش خدای زراعت (زحل) با برگزاری جشن بفانا، هر ساله در میدان با هلهله و شادی و شور و شعف شرکت کنندگان برگزار می شود.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فارسی شده توسط همیار وردپرس