پاور پوینت سرخپوستان آمریکا و زندگی با طبیعت (انسان،طبیعت، معماری)

دانلود پاورپوینت سرخپوستان آمریکا و زندگی با طبیعت (انسان،طبیعت، معماری) ,  پاورپوینت سرخپوستان آمریکا و زندگی با طبیعت (انسان،طبیعت، معماری) ,  سرخپوستان آمریکا و زندگی با طبیعت (انسان،طبیعت، معماری) ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۱۳۴۳ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۲

این پاورپوینت برای درس انسان، طبیعت، معماری (درس ۲ واحدی کارشناسی معماری) در ۲۲ اسلاید تهیه شده است و شامل تصاویر و منابع و ماخذ می باشد مبانی بیان شده به گونه ایست که به عنوان مطلب برای مقاله و هم چنین تحقیق دروس تاریخ و جغرافیا، باستان شناسی و یا انسان شناسی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد که برای شما پیشنهاد می کنم که برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما هم میتوانید این پاورپوینت را دانلود کنید .

قیمت فایل فقط ۳,۰۰۰ تومان

خرید

پاور پوینت سرخپوستان آمریکا و زندگی با طبیعت (انسان،طبیعت، معماری)

 

سرخپوستان بومی ایالات متحده آمریکا (به انگلیسی: Native Americans) به بومیان قدیمی کشور آمریکا اطلاق می‌شود که امروزه بصورت اقلّیتی در میان جمعیت مهاجر بعدی بسر می‌برند. این اقوام به گروه‌های بومی آمریکای شمالی تعلق دارند و به زبان‌های گوناگونی گویش می‌کنند. برخی هنوز به سنّت‌های قدیمی قومی خود پایبند مانده‌ و برخی زیر فشار همسان‌سازی، با فرهنگ مدرن آمریکایی خو گرفته‌اند.

جمعیت کل تمام قبایل مختلف امروزه حدود ۲٫۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

اقوام سرخپوست آمریکای شمالی از بازماندگان گروه‌هایی هستند که در حدود بیست هزار سال پیش از میلاد از نواحی سرد شمال سیبری گذشته و به قاره جدید وارد شده بودند. برخلاف ساکنان مزوآمریکا و نواحی متمدن آمریکای مرکزی و جنوبی، سرخپوستان آمریکای شمالی چندان متمدن نبوده و حالتی نیمه بدوی داشتند. بیشتر اطلاعاتی که امروزه از گذشته سرخپوستان ساکن در ایالات متحده داریم از گزارش‌های اروپاییان بدست آمده‌است. برخورد میان اروپاییان تازه‌وارد و ساکنان قدیمی در سرزمین آمریکا، بحران‌ها و تضادهایی بوجود آورد که تا مدت‌ها به صورت جنگ و کینه ادامه پیداکرد.

کریستوف کلمب پنداشته بود که سرخ‌پوستان آمریکای مرکزی، هندی هستند. از این رو امروزه در بیشتر زبانهای اروپایی بومیان قاره آمریکا را هندی (به انگلیسی: Indian) می‌خوانند.[۲] پس از ورود اروپاییان، سرخ‌پوستان آمریکایی با بیماری‌های همه‌گیر[نیازمند منبع]، نابودی فرهنگ[۳] و از دست رفتن خاک روبرو شدند. برخی قبایل سرخ‌پوستان به مدت دو قرن در بردگی سفیدپوستان بودند،[۴] و برخی دیگر در جنگ‌ها و پاکسازی‌های قومی همانند کشتار ووندد نی به نابودی کشانده شدند.

در سال ۱۸۳۰ اندرو جکسون دستوری صادر کرد که به نام قانون سرخ‌پوست‌زدایی (به انگلیسی: Indian Removal Act) مشهور گشت. بر اساس این دستور، سرخ‌پوستان از زمین‌های خود واقع در شرق آمریکا به سمت زمین‌های بایر واقع در غرب رود میسیسیپی مهاجرت داده شدند. مهاجرت بزرگ قوم چروکی در سال ۱۸۳۸ از جورجیا به سمت غرب، از همین گونه مهاجرت‌های دولتی بود که به «رد اشک‌ها» (به انگلیسی: Trail of tears) شهرت پیدا کرد. در این سفر ۲۰۰۰ کیلومتری، ۴۰۰۰ سرخ‌پوست جان خود را از دست دادند. این سرخ‌پوستان به زمین‌های مخصوصی در غرب آمریکا مهاجرت داده شدند که امروزه به زمین‌های رزرویشن (به انگلیسی: reservation) یا اختصاصی معروفند. این زمین‌ها در سال ۱۸۳۴ و به دستور کنگره آمریکا برای سرخ‌پوستان در نظر گرفته شدند. سرخپوستان در جنگ‌های داخلی آمریکا از مبارزان فعال بودند. پس از پایان این دوره از جنگ‌ها و آزادی سیاهپوستان در آمریکا، سیاست همسان‌سازی علیه سرخپوستانی که به امید پایان تنش وارد جنگ شده بودند آغاز شد.

قیمت فایل فقط ۳,۰۰۰ تومان

خرید

___________________________________________
پیشنهاد می کنم مطالب زیر را مشاهده کنید :

پاورپوینت شیوه های معماری ایرانی

پاورپوینت معماری هخامنشیان (بخش دوم)

پاورپوینت دهکده آرامش،بزرگترین مرکز تفریحی مشهد

پاورپوینت معماری هخامنشی (بخش اول)

پاورپوینت روش های اجرای شالوده های عمیق

____________________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.